Let’s get Fit | Fitness journey #1

Wat ik geleerd heb van mijn 40 dagen tijd updates. Is dat het mij helpt om iets langer vol te houden. En laat ik nou net een doel voor ogen hebben, die ik graag HEEL graag wil volhouden.

Jorienke wil wat kilo’s kwijt. Niet perse de kilo’s eigenlijk. Ongeveer 2 jaar geleden sporten ik veel en voelde ik me fit en zat ik lekker in mijn vel. Ik was trots op wat ik bereikte in de sportschool. Ik elke week meer push ups kon, meer squats. En mijn billen en benen zag veranderen. Helaas ging mijn rug hier wat minder goed mee om. Waardoor ik moest afbouwen en uiteindelijk tijdelijk helemaal moest stoppen met sporten. Sindsdien gaat het eigenlijk met ups en downs. De ene maand gaat het sporten super, de volgende maand kan ik mezelf niet naar de sportschool slepen. En dat terwijl ik zo geniet van het sporten, en van de dingen die ik daarin bereik. Mezelf wegen en meten vind ik fijn. Ik wil resultaten zien. Daar train ik op verder. Hier zit wel een rem op hoor, ik wil niet verdwalen in de cijfers en het tellen van eiwitten, koolhydraten , calorieën etc etc.

2 jaar terug deed ik de Kayla Itsines bikini body training. Een hele heftige training. Maar wat ik dus echt heerlijk vond. Een halfuur volle bak trainen , en dan ben je klaar. En spierpijn dat je dan had!! In die periode zag ik mijn lichaam ook echt veranderen. Op dit moment kan mijn lichaam deze training niet aan. En zal ik het anders aan moeten pakken. Is niet erg, duurt misschien wel iets langer.

Mijn ‘sportweek’ ziet er als volgt uit. Op dinsdagavond heb ik korfbaltraining, niet heel intensief. Maar je beweegt. Op donderdagavond doe ik mee aan Bootcamp training , lekker in de buitenlucht in het bos. Op zaterdag heb ik dan weer een korfbalwedstrijd. Waar ik probeer weer een hele wedstrijd te kunnen gaan spelen. ( Ik heb een tijdje niet kunnen spelen vanwege mijn rug, nu lekker weer aan het opbouwen). Zo sport ik 3 keer in de week , waarvan 1 keer niet heel intensief is. Wat ik wil proberen is om sowieso weer 1 keer in de week de sportschool in te gaan. Ik geniet van fitnessen, maar met mijn nieuwe werk kost het me wel behoorlijk wat energie en kracht. Maar ik ga het gewoon weer proberen en zie wel hoe het gaat.

Maar op het moment dat ik dit schrijf heb ik net een paasweekend achter de rug met heel veel, echt heel veel paaseitjes! En Jorienke houd van lekker eten. Dus het sporten komt wel goed, bewegen vind ik niet erg. Maar eten laten staan! Dat is echt wel een dingetje hoor. Het punt is dat ik de knop om moet hebben. Als ik dat eenmaal heb , kan ik lekkere dingen echt wel laten staan. En als ik dan na een tijdje verschil ga zien , blijf ik op de goede weg. Maar dat is lastig joh, van lekker eten afblijven. De ‘vreet’ kast zat een week voor Pasen helemaal vol met ongezond eten. Hij is bijna leeg, en blijft dan leeg. IK HAAL GEEN ONGEZOND VOEDSEL MEER IN HUIS! Even duidelijk voor mezelf. Als ik het niet in huis heb, kan ik het ook niet eten. En zo zijn er nog veel meer momenten dat ik van het ongezonde eten af moet blijven. En die knop moet even om.

Van het geld wat ik voor mijn verjaardag gekregen heb ga ik nieuwe sportschoenen kopen. Mijn fitness/hardloop schoenen gebruik ik nu met bootcamp. En ik kan ze dus niet meer aan in de fitness. Dus ik ben lekker aan het rondkijken. Misschien geeft het me ook wel extra motivatie om weer lekker aan de slag te gaan.

flex
Nike performance FLEX
lunarglide
Nike performance Lunarglide 8  

Het gaat mij niet per se om het afvallen , en kilo’s kwijt zijn. Maar ik wil graag een gezondere leefstijl. Meer groenten, fruit en minder vlees. Ik ga jullie op de hoogte houden van alles wat met mijn fit journey te maken heeft.

Liefs Jorienke

Geef een reactie

