Update 6 | 40 dagen tijd

De zesde update, en laatste update alweer. Want we mogen deze week toe leven naar het weekend van Pasen. Iets waar ik ook meer mee bezig ben in mijn hoofd. Tijd voor de laatste update. 

6 weken geleden begon ik aan de veertigdagentijd. Iets wat ik nog nooit gedaan had. En wel een grote uitdaging voor mezelf vond. Als ik iets helemaal leuk vind is het vaak een beetje een opvlieging, en geef ik best wel snel op. Een eigenschap waar ik niet trots op ben. Dus door aan de veertigdagentijd mee te doen, en dit te delen op mijn blog, werd dit ineens een grotere uitdaging voor mezelf. 1) Om me te houden aan de ‘regels’ die ik voor mezelf op stelden en 2) om dit bij te houden op mijn blog. En ik moet zeggen dat ik best trots ben dat dit beide eigenlijk wel gelukt is. Ik heb momenten gekend dat ik het super makkelijk was, en ik alles heel bewust aan het doen was. Maar er zijn ook momenten geweest dat ik wilde opgeven, en mezelf een schop onder me kont moest geven om door te gaan. En dat deed ik .

Want wat heb ik nu geleerd van deze tijd, en waar wil ik meer aandacht aan schenken in de toekomst?

  • Allereerst kwam ik erachter dat ik alles op mijn eigen manier mag doen. En dat God altijd ziet wat ik doe en hoe ik me voel. Heb ik een dag niet uit de bijbel gelezen, maar wel een moment stille tijd beleeft door muziek? Dan is dat ook goed. Voel ik dat ik daardoor dichter naar God groei? Dan is het goed.
  • 2 kaartjes per week, iets wat ik zeker wil blijven volhouden. Maar wat is het soms nog best wel moeilijk om iemand te bedenken. Maar kaartjes sturen is iets wat ik echt graag wil blijven volhouden. Het is belangrijk mensen te laten weten dat je aan ze denkt!
  • Muziek is een prachtig middel om God te aanbidden!
  • Het leesplan van de Youversion app, die viel een beetje tegen. Ik miste bepaalde dingen in de stukjes. En dat is jammer. Goed in elkaar gezet, maar ik miste toch wel wat.
  • Facebook, wat is dat? Ik kan echt leven zonder Facebook. Iets wat ik eerst niet gedacht heb.
  • Instagram, jaaaaaaa ik mag bijna weer scrollen. OEPS! Deze app miste ik best wel . Maar ook dat heb ik helemaal volgehouden. En mag ik straks weer van genieten.
  • Pinterest, ik denk dat ik deze app in totaal 5 keer heb gebruikt. Ik had de regel dat het mocht voor een doelgerichte opdracht. Dat komt dus minder vaak voor dan ik dacht.
  • ED SHEERAN, ik draai je album helemaal plat volgende week!
  • De tijd vinden om een boek te lezen is nog wel lastig. Als je nog wel series en Youtube video’s kijkt. Misschien moet ik eens proberen dat wat minder te doen? Het boek waar ik overigens wel in begonnen was. Is wel en boek wat ik graag wil uitlezen.

Ben ik in deze veertigdagentijd dichter naar God toegegroeid? Jazeker, ik ben veel bewuster met Hem bezig geweest. Leef ik door deze veertigdagentijd meer toe naar Goede Vrijdag en Pasen? Niet zoveel als ik gedacht had. Al ben ik wel heel bewust bezig geweest met mijn dankbaarheid uitten naar God en Jezus. Dat Jezus voor mij aan het kruis is gegaan, dat is iets wat ik soms nog niet bevatten kan. Maar wel mag aannemen. En daar mag ik komend weekend nog meer bij stil staan. To God be the glory!!

Liefs Jorienke

Alle updates nog eens lezen?

  1. Update 1
  2. Update 2
  3. Update 3
  4. Update 4 
  5. Update 5

 

Geef een reactie

