Update 5| 40 dagen tijd 

De update is een dag later dan normaal want door drukte schoot het er even bij in. Vandaag update nummer 5 alweer.

De veertigdagentijd is alweer bijna klaar. En de afgelopen week is wat ‘makkelijker’ voor mij gegaan. In deze dagen heb ik het gevoel gehad God dichtbij te voelen. En dit is vooral gekomen door muziek. Zoals jullie weten luister ik alleen christelijke muziek, en dit begint zijn vruchten af te werpen. Altijd is muziek al een soort van uitlaatklep voor mij geweest. En nu ik me dus gefocust heb op muziek met een christelijke grondslag. Merk ik dat het me dichter bij God brengt.

Ook stond afgelopen zondag de kinder sing in bij ons in de kerk op het programma, waar ik en een vriend de zangleiding verzorgen. En dit is altijd een mooi moment met kinderen.  De sing in had als thema : Pasen. Dus ook de liedjes hadden een paas en lente tintje. Juist door met die kinder liedjes bezig te zijn merkte ik dat ik meer dacht aan goede vrijdag en Pasen. En aan wat Jezus voor mij gedaan heeft. En hoe blij en dankbaar ik daarvoor ben. En als ik dan de kinderen hoor zingen : weet je dat de lente komt en weet je wel dat Jezus leeft. Krijg ik kippenvel. Kinderen kunnen zo mooi zingen. En daar geniet ik intens van.

Het liedje : wij zullen gaan van opwekking kids. Is me bijgebleven.

“Wij zullen gaan,om de wereld te vertellen. Dat Jezus leeft en van alle mensen houdt. Wij zullen gaan om van Jezus te getuigen. Zo wordt door ons heen Gods koninkrijk gebouwd

Dit lied was een feestje bij de sing in. Maar juist de tekst raakt me. -Wij zullen gaan om de wereld te vertellen-  ik moest nadenken over of ik dat wel echt doe. Stel ik me open om mensen over dit wonder van Jezus te vertellen? Iets wat ik graag wil. En wat ik ook een beetje met mijn blog wil bereiken. Maar het kan altijd meer natuurlijk. En dat is iets waar ik bewuster van wil zijn.

Zo heeft deze week in het teken van muziek gestaan. In mijn auto draai ik verschillende cd’s plat. Nu wil ik meer naar de paas cd van sela gaan luisteren. Want dat blijft ook altijd weer een mooie.

Muziek is echt een mooi geschenk van God.

Liefs Jorienke

Geef een reactie

