UPDATE 1 | 40 dagen tijd

Het is vandaag een week geleden dat de 40 dagen tijd is begonnen. Ik ben dus al even bezig. Het is de eerste keer dat ik mee doe met de 40 dagen tijd. En dacht laat ik een update geven van hoe het gaat. 

Oke, ik ga er niet over liegen. Ik vind het lastig. Dit had ik niet verwacht of aan zien komen. Maar dingen los laten waar ik dus blijkbaar echt verslaafd aan was , is moeilijk!! Ik ben er in deze week achter gekomen dat ik dus echt verslaafd ben aan het scrollen op Instagram, en Facebook. Het is een soort van afkicken. Net als dat iemand geen suiker meer eet, krijgt diegene misschien ook afkickverschijnselen. Erger dan die van mij waarschijnlijk. Maar wat er bij mij gebeurd, is dat ik telkens mijn telefoon oppak en wat wil doen op mijn telefoon. En vervolgens denk oh nee, er is niks. Wel heb ik twitter herontdekt. En scrol ik daar nu af en toe dus op. Een beetje vervanging. Maar wel veel minder dan Instagram en Facebook. 

Ook luister ik dus alleen christelijke muziek. En opzich vind ik dit helemaal niet erg. Maaaaaar , laat nou net die geliefde Ed Sheeran zijn album vorige week hebben uitgebracht!! En ik wil dat album zo graag luisteren. Geen ramp, maar uitkijken maar naar het moment dat ik zijn album on repeat kan zetten.  

Wat ik ook lastig vind is dat je updates van mensen om je heen op Facebook mist. Je mist echt dingen, toch wel dus. Behalve al die poesen filmpjes. Nou ja , als het echt belangrijk is dan appen ze maar. 

Kaartjes sturen is goed gegaan afgelopen week. Dat is iets wat ik niet lastig vind. En ik had het punt van een boek lezen. En daar ben ik zondag mee begonnen. Ik vond het heerlijk om met een rustig muziekje aan op de bank te liggen en een boek te lezen. Ik zat er gelijk weer helemaal in. Heerlijk!

Nog één ding waar ik tegen aan loop en waar ik meer van mezelf verwacht had. Dat is mijn stille tijd en gebed. Ik vind het fijn dat ik tot nu toe elke dag heb volgehouden om een stukje te lezen met behulp van apps. In de ochtend (app van Youversion) en in de avond ( app van Tear) lees ik nu standaard. En dat voelt fijn. Ik ervaar wat rust als ik zo mijn dag begin. Maar bidden blijft moeilijk, alles in gebed brengen bij God is lastig. Ik vergeet het nog vaak. 

Gelukkig heb ik nog een tijdje te gaan om aan alle punten te wennen en werken. En vooral dichter naar God toe te groeien. Ik weet niet wat er nog gaat gebeuren. Ga ik echt minder op mijn telefoon , lees ik meer uit de Bijbel etc?

Liefs jorienke 

2 thoughts on “UPDATE 1 | 40 dagen tijd

  1. herkenbaar. Zet m op. Het geeft mooie ontdekkingen en na 40 dagen zonder heb je straks een heel beetje meer tijd om stil te worden. Ik moet ook maar ns het nutteloos scrolle afkicke😅.

    -x- Mama van Dijk

    Like

Geef een reactie

