RECEPT | Kip Salade

dsc_0014

RECEPT| Salade met kip en cashewnoten

Koken is iets wat ik al een langere tijd leuk vind om te doen. Alleen variëren daar ben ik niet heel goed in. De maaltijden die wij doordeweeks eten , zijn vaak een beetje standaard. Daarom ben ik de afgelopen weken nieuwe gerechten gaan uitproberen. En er komen erg lekkere en goede recepten voorbij.

Dit is een recept wat ik graag als lunch eet. En alle credit’s voor dit recept gaan naar mijn vriendinnetje Laura. Ik kwam bij haar lunchen en zij kwam aanzetten met deze ontzettend lekkere salade. En zoals jullie al eerder gelezen hebben , ben ik dus niet heel erg fan van salade. Maar dit recept, echt geloof me. Als je niet van salade houd, probeer dit eens. En het is zo makkelijk! En voor onze goede voornemens: ook nog gezond!

Ingrediënten:

  • ijsbergsla
  • kip
  • komkommer
  • ui
  • paprika
  • woksaus ( ik hou zelf erg van de woksaus van – GO TAN, en dan de oester knoflook smaak)
  • ongezouten cashewnoten

 

Bak de kip in een wokpan met wat olie gaar. Als de kip gaar is voeg je de in stukjes gesneden ui en paprika toe. Laat dit ongeveer 3 minuten mee verwarmen. Voeg dan de gesneden blokjes komkommer en woksaus toe. Dit verwarm je nog 1 a 2 min. Daarna voeg je de cashewnoten toe.  Nog 2 a 3 minuten verwarmen. En dan serveren op een bedje van sla.  EETSMAKELIJK!

dsc_0017

Bij dit recept kun je eigenlijk eindeloos variëren. Ben erg benieuwd wat jullie er van maken!

Liefs, Jorienke

Geef een reactie

