Ongerust?

Sinds een paar weken volg ik een blog. Over een vrouw die beschrijft hoe haar leven is met haar dochtertje nadat haar man overleed de avond voor haar dochter geboren werd.

Haar blogs hebben me al een aantal keren wat tranen bezorgd. En ik merk dat ik ook veel stil sta bij het verliezen van mensen om me heen. Of het door die blogs meer getriggerd word weet ik niet. Maar sinds dat ik getrouwd ben, maak ik me meer zorgen over of Martijn wel thuis komt uit zijn werk,of als hij weg is geweest met vrienden. Ik ben bezorgd.

Bezorgd zijn. Dat heb ik nooit eerder zo ervaren. En waarom gebeurd dat nu toch. Komt dat omdat je nu echt samen leeft met iemand .. dat je je meer zorgen gaat maken om die persoon. Want ik vond het altijd wel fijn als Martijn bij mij weg ging hij wel even een appje stuurde wanneer hij thuis was. Maar nu, nu ben ik gewoon onrustig als ik weet dat hij nog thuis moet komen.

Don’t worry about anything; instead, pray about everything.
bron: pinterest

In de blogs van Maud lees je dat ze elkaar gedag zeiden en haar man ging sporten. En vervolgens niet meer thuis kwam. Wat vreselijk is dat , als je er aan denkt.

Tegen vrienden vertel ik regelmatig , ga nooit met ruzie uit elkaar. Loop nooit het huis uit als je ruzie hebt. En ga nooit slapen als het nog niet goed zit tussen jullie. Dit is iets waar ik echt naar streef. Ruzie’s worden hier in huis eerst goed gemaakt voor we verder kunnen gaan. Je kunt best even een adempauze en elk een aparte kamer nemen in huis. Maar als je afgekoeld bent , praat het uit. Je weet echt nooit, helemaal nooit wat er kan gebeuren wanneer je die deur achter je dicht trekt en elkaar niet hebt gezegd dat je van elkaar houd.

Een vers in de bijbel wat mij ook altijd bij blijft is deze.

Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, geef de duivel geen kans.

Efeziërs 4:26-27

Geef de duivel geen kans om met je boosheid te spelen. Hij heeft het recht niet.

Het verhaal van Maud heeft me geraakt en zet me telkens aan het denken. Geniet van alles wat je met elkaar beleven mag. Echt alles. Sommige momenten kunnen zo vanzelfsprekend zijn. Maar neem het niet voor lief. Geniet er van. Laat zien dat je van die ander houd. Ook als je geen relatie hebt kun je dit doorgeven aan familie en vrienden , de mensen die je waardevol zijn.

Bezorgd zijn, soms vind ik het nog lastig ook. Ben ik niet overbezorgd? Moet ik het niet een beetje loslaten , en erop vertrouwen dat God voor de mensen om mij heen zorgt? Ik denk dat ik op Hem mag vertrouwen en het soms wat losser kan laten. Maar wat ik niet los wil laten is tegen de personen van wie ik houd “ik hou van jou” zeggen. Elke dag weer opnieuw. Want weet je , uiteindelijk zijn spullen en bezittingen niet belangrijk. Als je er maar bent voor je naasten , en houd van hen. En bezorgdheid hoort daar toch ook bij.

Klik hier als je de blogs van Maud zou willen lezen. – AANRADER!- 

liefs Jorienke

One thought on “Ongerust?

Geef een reactie

