Terug kijken en vooruit kijken.

IMG_0103.JPG
foto door: Roos pauwe photography

2016 eindigt vanavond om 00:00 en 2017 start. En zoals de meeste mensen kijk ik ook terug op het afgelopen jaar. Maar kijk ik ook zeker vooruit , voor alles wat komen gaat.

2016 een jaar wat natuurlijk vooral in het teken heeft gestaan van onze bruiloft waar we naar toe mochten leven. Maar ook naar minder leuke dingen zoals veel pijn, veel slapen, platliggen en proberen positief te blijven.  Hier wat punten uit 2016.

2016: 

  • Ik mocht 22 jaar worden , en we vieren mijn verjaardag en ons verlovingsfeestje tegelijkertijd op 6 februari. Wat een hele gezellige avond werd omringd door familie en vrienden, en veel eten..
  • We martijn zijn verjaardag op koningsdag vierden ook in het bijzijn van veel vrienden en drankjes..
  • Ik geen werk had voor een paar maanden en leefde van een uitkering. Iets wat erg confronterend en moeilijk is.
  • Ik een fantastische vakantie had met mijn zus , zwager ,nichtje en Martijn. En eindelijk na veel jaren weer ben wezen kamperen en daar ontzettend van genoten heb. En het voor Martijn de eerste keer was dat hij over een camping moest lopen met een wc rol in zijn handen. Maar er net zo van genoten heeft als ik!
  • Ik met vrienden in het afgelopen jaar veel drankjes heb gedaan in de kroeg! En we heel veel lol hebben gehad met elkaar. Maar ook fijne gesprekken hebben gehad.
  • Ik in 2015 gestopt was met de pil. Maar in februari 2016 weer heel snel  ben begonnen want alle acne van mijn pubertijd kwam weer terug, en ik dit echt NIET wilde voor mijn bruiloft.
  • Ik veel stress heb gehad vanwege deze acne en van alles heb geprobeerd heb voor mijn bruiloft.
  • Ik na mijn bruiloft gelijk naar de huisarts ben geweest na alles te hebben geprobeerd , en ik gelukkig ben begonnen met een zware kuur , waardoor mijn huid er nu super uit zit! En ik me daardoor een stuk beter en minder onzeker voel!
  • Ik weer op korfbal ben gegaan, de sport die ik vanaf mijn 7e tot mijn 18e gedaan heb. En nu lekker in het 4de van ODIK zit, en het weer heerlijk vind om in het veld te staan. (  helaas lig ik er nu weer even uit ivm mijn rug. Maar ik hoop gauw op te knappen zodat ik weer fanatiek mee kan doen)
  • Een aantal maanden voor onze bruiloft hadden we nog geen huisje en was iedereen om ons heen al lichtelijk gestrest aan het worden , en martijn en ik heel kalm konden blijven.
  • We uiteindelijk in juli een huisje gevonden hebben . En we in augustus flink moesten gaan klussen. Wat niet echt mijn leukste activiteit was. Het inrichten daarentegen wel!
  •  We zijn GETROUWD! De mooiste , leukste, gezelligste, warmste dag van het jaar! Wat kijken we gelukkig terug op deze fijne dag. Een dag met familie en vrienden om ons heen. En een fantastisch feest aan het einde van de dag!
  • We naar Gran Canaria op huwelijksreis zijn geweest. En het daar prachtig was! En we vanaf nu elke vakantie een scooter gaan huren om de buurt te verkennen.
  • We nu heerlijk in ons eigen huisje zitten. En er erg van genieten om nadat we bij onze ouders zijn geweest , we weer heerlijk naar ons eigen plekje kunnen gaan.
  • God werkt in ons leven! We mogen in onze kerk nu tienerbijbelstudie geven , en we tieners mogen inspireren over wat God voor ons betekent!
  • Ik ben gaan zingen bij de kinder- sing in bij ons in de kerk. En ik het heerlijk vind dat ik dit mag doen met een goede vriend van mij.
  • Ik kreeg er een 2 neefjes bij. En het zijn schatjes!!
  • Ik ben dankbaar dat ik dit jaar mag afsluiten met minder pijn. En hoop dat dat door zet in het nieuwe jaar.

 

2017

Voor het nieuwe jaar heb ik wensen, vooruitzichten, dromen en momenten waar ik naar uit kijk.

  • We hebben nog wat bruiloften van vrienden op de planning staan. En dat zijn altijd mooie dagen waar we naar uit mogen kijken.
  • Er is nog een baby op komst bij mijn zus. En daar kan ik niet op wachten. Prachtig om te mogen genieten van dichtbij wat een wonder God gemaakt heeft.
  • We hebben een vriendenvakantie geboekt naar KROATIË. Een mooie villa met zwembad is een heerlijk vooruitzicht.
  • Martijn en ik hopen samen nog een weekje te kunnen gaan kamperen. Het moet nog worden vastgezet..
  • Ik hoop dat ik met mijn blog mensen inspireer.
  • Iets wat ik graag wil leren is –> goede foto’s leren maken.
  • Dromen: rugpijn die neutraal word. Waardoor mijn leven weer ietsje leuker word.
  • Er staat een familie weekend met mijn familie op de planning.
  • Een vriendenweekend wanneer er twee vrienden gaan trouwen ,word ook erg gezellig!
  • Ik hoop weer lekker te kunnen gaan korfballen.
  • Het gitaarspelen blijven oefenen, en nu ook nieuwe akkoorden leren.
  • Voor de zomervakantie hoop ik wat kilootjes kwijt te zijn.
  • Qua materiële dingen op mijn wensenlijstje – camera, laptop.
  • We willen graag sparen voor een reis naar , australië en Amerika. Dat gaat nog wel even duren. Maar we willen zorgen dat we genoeg geld hebben om wel alles te kunnen doen wat we willen daar en niet dat we op de centen moeten letten.

 

Zo heb ik een hele lijst met wensen dromen en vooruitzichten voor het nieuwe jaar. Het afgelopen jaar was zeker niet altijd even gemakkelijk. Maar ik ben heel dankbaar voor de man die naast me staat, Martijn. We gaan positief het nieuwe jaar in. En maken er iets moois van!

liefs Jorienke

 

Geef een reactie

