Over Mij

Martijn&Jorienke -RoosPaauwePhotography--33.JPG

Hee hallo,

Wat leuk dat je op mijn website terecht bent gekomen!

Wie ben ik , en waarom deze blog ? Dat zal ik je hieronder vertellen.

Ik ben Jorienke Griffioen, 22 jaar. Op 26 augustus 2016 ben ik getrouwd met de liefde van mijn leven, Martijn. En we proberen ons leven samen op te bouwen in ons kleine maar zeer fijne huisje. Ik heb een goede jeugd gehad bij mijn ouders en mijn broer en zus. En nu moet ik op eigen benen staan. En dat is niet altijd even makkelijk. Maar het is zeker heerlijk om op jezelf te wonen. Maar ook daarin is het soms een zoektocht samen met je man, hoe je het huishouden nou gaat runnen. Al is dit wel een hele leuke zoektocht.

Een aantal jaren terug heb ik een blog gehad, een beauty/lifestyle blog. Daar ben ik na een tijdje mee gestopt. Ik had wat volgers en dat vond ik heel erg leuk. Maar  echt een beauty blog was het niet. Nog steeds vind ik het leuk om met make- up bezig te zijn. En wie weet zal dit ook op deze blog terug komen.

Maar waarom heb ik nu deze blog gemaakt? Waarom ben ik toch weer begonnen?

Ik geniet ervan om mijn leven vast te leggen. Foto’s maken , video’s en blogs . Terug kunnen kijken op de dingen die in mijn leven zijn gebeurd. Blogs schrijven over van alles en nog wat vind ik leuk. En of andere het willen lezen, scheelt me eigenlijk niet zoveel. Wat ik op deze website maak is vooral voor mezelf. Verhalen van gebeurtenissen in mijn leven wil ik delen. Een soort van dagboek.

Maar wie ben ik?

Zoals ik al verteld heb ben ik 23 jaar *jong* en geniet ik van het leven. Ik ben iemand die altijd probeert positief in het leven te staan, enthousiast is om activiteiten te ondernemen en bezig te zijn met vrienden en familie. Ik houd van zingen en gitaar spelen (al ben ik dat nog aan het leren en duurt het lang voordat je het gitaarspelen onder de knie hebt) , series kijken – Greys Anatomy, Gillmore Girls, Nashville- .

2 jaar geleden is bij mij vastgesteld dat ik fybromyalgie heb. Voor de mensen die niet weten wat dit is. Fybromyalgie = weke dele reuma.

*Fibromyalgie is een chronische aandoening met diverse verschijnselen. Om onderscheid te maken met de ziekte reumatoïde artritis wordt het ook wel weke-delenreuma genoemd. De aandoening valt in de categorie gewrichtsaandoeningen, maar fibromyalgie is een combinatie van diverse klachten. Het wordt echter vooral gekenmerkt door aanhoudende pijnklachten in het bewegingsapparaat. Het gaat hierbij om de pezen, spieren en banden. De pijn ervaart u veelal rond de gewrichten, omdat daar opgebouwde zuurresten neerslaan. Hier ontstaan dan ook de punten die pijnlijk zijn wanneer er druk op wordt uitgeoefend, de zogenaamde tenderpoints.

Bron : http://fibromyalgiebehandeling.nl/Wat-is-fibromyalgie* 

Dit is iets waar ik mee moet leren leven, en dat gaat op zich goed. Ik wil hier ook over gaan schrijven. Want het gebeurd niet vaak dat een jonge vrouw van 22 jaar hier mee geconfronteerd word. Het komt vaker voor bij mensen richting de 40, 50 jaar.

Sinds dit is vastgesteld bij mij kamp ik ook met heftige rugklachten. Ik werkte in de thuiszorg en moest daar mee stoppen vanwege de pijn. Ik ben veel trajecten in geweest , foto’s gemaakt, mri scan gehad. Maar hier is niks uitgekomen. Bijna een jaar niet kunnen werken. En nu sinds sep’16 begonnen als gastouder bij 2 gezinnen , voor 2 dagen in de week. Hier geniet ik erg van de kinderen. De neuroloog heeft geadviseerd om 4 keer daags 2 pcm te slikken als de pijn heftig is, en als de pijn minder is 3 maal daags 1 pcm. Dat doe ik op het moment dat ik dit schrijf (29-12-16) zo’n 3 weken. En merk dat het echt wat beter gaat. Kan meer ondernemen. Het werken gaat ook beter, huishouden kom ik weer wat meer aan toe etc etc. Hierover wil ik meer gaan schrijven zoals ik al eerder zei. Voor vragen kun je altijd een berichtje doen!

Mijn geloof is in de afgelopen 2 jaar ook erg belangrijk voor mij geworden. Ik ben een christen en geloof dat ik met al mijn pijn en moeite bij God terecht kan. Ook in mijn huwelijk is het goed om samen dagelijks bij God te komen. Samen met God kan ik alles aan, en hoef ik niet bang te zijn voor de volgende morgen.

Pastor Steven Furtick quote from Crash the Chatterbox.:

Bron:pinterest. 

Ik weet niet precies hoe het gaat lopen op deze site. En dat maakt me ook niet veel uit. Geen druk, maar lekker schrijven wat ik wil.

Bedankt dat je op mijn blog kijkt!

liefs,

Jorienke

n.

Geef een reactie

